Můj kocour mě nenávidí…

24. 04. 2009 13:02:38
...aneb boj o korunu pána tvorstva.

Tak aby bylo jasno hned ze začátku! Já nikdy nebyl žádné ořezávátko a jen tak před někým se mi kolena netřásla. Své místo na slunci jsem si vždy dokázal uhájit.

Jenže to bývalo. Dnes už to není pravda. Někde se stala chyba a můj sebejistý pohled na svět se sesypal jako domeček z karet. A při tom vše začalo tak nevinně...

Jednoho dne jsem dostal koťátko. Z mourovatého klubíčka na mě koukaly dvě obrovské modré oči a mě zalila vlna lásky a něhy. Bylo to nejkrásnější stvoření, jaké kdy chodilo po světě. Způsobně hačalo ve svém pelíšku a nechávalo si nosit nejvybranější dobroty, hladit na bříšku a drbat na bradičce. Všichni ho obdivovali. Všichni ho milovali. Jmenoval se Matýsek.

Poměry v naší domácnosti se měnily pozvolna, téměř nepozorovaně. Možná příliš pomalu jsem si začal uvědomovat, že můj životní prostor se zmenšuje. Postupně jsem přišel o své oblíbené křeslo, židli, okenní parapet...a tím to zdaleka nekončilo. Kocour se rozhodl, že mě připraví i o můj ibišek. Snažil jsem se mu vysvětlit, že slušně vychované kočičky ibišky nepapají. On však jen zrychlil frekvenci žvýkání a zamžoural slastně očima. Od té doby se z něj stal gurmán. Hotový odborník přes kulinářské speciality. Minimálně dvakrát týdně předváděl divadýlko, že by se ani český parlament stydět nemusel. Na mnou osobně připravené jídlo se nejdříve nevěřícně podíval, dvakrát do něj hrábnul tlapkou, vrhnul na mě zhrzený pohled: „tohle ale opravdu...ale opravdu žrát nebudu“ a hrdě odešel sežvýkat další kousek ibišku. Řeknu vám, být tohle ženská, tak je konec. Ale co můžete dělat s kocourem? Měl jsem mu snad říct: „sbal si svých pět švestek a vrať se k mamince“? Anebo teatrálně vyhodit z okna všechny jeho misky, myšky, štěrchátka, chrastítka a cingrlátka a hystericky na něj křičet: „připravil jsi mě o nejlepší roky mého života“? Jistě uznáte, že tohle jsem udělat nemohl. I když možná jsem to udělat měl. To nejhorší mě totiž teprve čekalo...

Když poprvé vpadnul do mého pokoje a v šest hodin ráno mezi dveřmi zařval jako lev, trvalo mi pět dlouhých minut, než jsem opět nahmatal své tlukoucí srdce, a dalších pět minut, než jsem si uvědomil, kde jsem a co se děje. Naprosto přesně si pamatuju, že jsem tehdy plný nadšení ze zjištění, že ještě žiju, vyskočil z postele a následoval kocoura k misce, kde mi velmi výmluvnými gesty naznačil, že teď se bude snídat. A já poslušně kmital a servíroval kočičí pochoutky téměř na zlatém podnosu.

Kocoura evidentně výsledek ranního přepadení nadchnul a tak se rozhodl v tom pokračovat. S naprosto nesmrtelnou pravidelností docházel do mého pokoje už za úsvitu a jekotem mě přiváděl k šílenství. Rána se tak proměnila v nekonečné bitvy. Bylo to kdo s koho. Jestli on vydrží delší dobu řvát anebo já předstírat, že spím. Jakmile kocourovi vypověděly službu hlasivky, což se dělo vždy asi po půlhodině nepřetržitého kdákání, vyskočil na postel a sednul si mi na hrudník. Patrně zjišťoval, jestli jsem skutečně neumřel. Když zjistil, že zrádci stále bije srdce, zaútočil.

Úder pravačkou. Trošku povytáhneme drápky, ať to chlapec pěkně cítí. A teď pozor! To ho probere určitě.

S kocourem zakousnutým do nosu jsem konečně pochopil, kdo je pánem tvorstva. Od té doby máme opět spořádanou domácnost. Každé ráno stojím v pozoru s připravenou snídaní a tiše čekám, až se Matýsek probudí...

A jak je to u vás? Stále máte pocit, že doma jste šéfem vy?

Autor: Michal Motyčka | pátek 24.4.2009 13:02 | karma článku: 35.98 | přečteno: 2846x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 11.67 | Přečteno: 187 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.12 | Přečteno: 1229 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.92 | Přečteno: 296 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 37 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3126
Jsem, kdo jsem a někdy i rád ;)

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...